fredag den 11. november 2011

Rodfrugtlasagne

Jeg havde jo, som bekendt, købt en pose med rodfrugter. Der var stadig masser tilbage, så derfor ville jeg sørge for, at de ikke gik til spilde. I går lavede jeg rodfrugtlasagne - det er jo sundt at spise no-meat en eller flere gange om ugen, og det blev altså lige sådan en dag i går! :D

Du skal bruge:
  • 3 store gulerødder
  • 1 rødbede
  • ½ pastinak (mest fordi jeg ikke er SÅ vild med pastinak - man kan sagtens bruge mere :))
  • 1 løg
  • 1/4 squash
  • 5 champignon
  • Grovlasagne
  • Mornaysovs - 4% fedt
  • Light Mozarella
  • Rasp
  • 1 dåse hakkede tomater
  • Salt og peber
Det gør du:
  1. Skræl rodfrugterne og løget. Riv det ned i en skål - og bland det sammen.
  2. Vask de 5 champignon, og skær dem i kvarte
  3. Vask sqaushen og skær den i mundrette bidder 
  4. Opvarm lidt olie i en gryde, og hæld alt fyldet deri. Tilsæt de hakkede tomater og salt og peber.
  5. Hæld skiftevis fyld og lasagneplader i et ildfast fad, top af med mornay sovs, mozarella og rasp
  6. Bag i 30 minutter ved 200 grader.
Jeg spiste det med en fetasalat :) 

6 kommentarer:

Christine sagde ...

Jeg er meget stor fan af, at alt hvad man laver med rødbede bliver ubetinget LYSERØDT hver gang :D Hehe... Smagte den godt?! Sådan.. Mindede bare lidt om almindelig lasagne?!

Jeg spiser non-meat næsten halvdelen af alle mine aftenmåltider, tror jeg... Har bare ikke det store kødbehov overhovedet.

Amalies Mad sagde ...

Haha, også jeg. Det er næsten det bedste ved det :b .. Det smagte super godt. Synes ikke rigtig, at man kunne smage forskel på dét og "rigtig" kød-lasagne.

Jeg kan nu godt lide kød, men det er heller ikke noget jeg SKAL have til alle mine måltider. :)

Sofie sagde ...

Jeg faldt lige over din blog, og meldte mig straks som fast læser :-)
Jeg ser frem til at følge med fremover.
Mvh. Sofie
Filosliv.blogspot.dk

Sofie sagde ...

Mente: Filosliv.blogspot.com ;-)

Amalies Mad sagde ...

Hej Sofie.
Tusinde tak, fordi du har lyst til at læse med her hos mig, det er jeg glad for :)

XX Amalie.

Camilla sagde ...

Ser lækkert ud og fed blog :)


Kig gerne forbi min, og gør dig til fast læser hvis du har lyst, kram!

Camillajb.blogspot.com